Fisk til besvær!

Nei, altså. Så til besvær er ikke fisken altså, men måtte jo skrive noe i tittelfeltet 🙂

Siden det bare var Thea og meg til middag i dag, tenkte jeg at det var greit med fisk. Thea er normalt veldig glad i det, jeg vet det er sundt og mannen er ikke så veldig glad i fisk. Ergo, da passer det godt når det bare er meg og minien til middag. Kaja er jo tross alt for liten til å bli tatt med i beregningen enda.

Jeg er ikke så flink med fisk, og som oftest blir det laks stekt i stekeovn, med ett eller annet tilbehør. Det blir stort sett alltid godt, men i dag tenkte jeg at jeg skulle prøve noe nytt. Og siden jeg aldri har laget torsk tydde jeg til Findus. Har da fått med meg en og annen reklame på tv’n og tenkte at det kunne jo hende det var godt i virkeligheten også.
Så da ble det en sånn en:

torskDen finnes i en variant til, med sitron og persillesmør. Den skal jeg teste neste gang. For dette var faktisk godt. Og for en lettvint måte å lage fisk på. Jada, dere som kan fisk syns sikkert det er teit å ty til sånne varianter, men hey… det viktigste er at vi får i oss noe annet enn laks en skjelden gang. Thea spiste av hjertens lyst. Hun har ikke hatt matlyst de siste dagene, så det var godt hun fant dette verdig. Det eneste var at bare en av de to fiskestykkene var ferdig etter angitt tid. Og det var litt kjipt. Neste gang får det stå og godgjøre seg litt lenger. Var uansett mer enn nok mat til liten og mammaen hennes 🙂

Så dersom du, som meg, ikke kan fisk er dette faktisk ett fint alternativ. Og nei, dette er ikke ett sponset innlegg. Gjør det helt av egen fri vilje, fordi jeg likte maten 😉

5 thoughts on “Fisk til besvær!

  1. Jeg er kjempeskeptisk til sånne produkter, men om det smaker og gjør at folk får i seg mer fisk er det bra 🙂 Jeg er oppvokst på fisk vi har fisket selv og er dermed litt kresen har jeg funnet ut..!

    • Deri ligger nok forskjellen. Jeg er oppvokst innlandsjente, og er ikke akkurat bortskjemt på fersk fisk. Hehe.. Selvfisket torsk er helt sikkert bedre, men jeg tror ganske så sikkert at denne her ville vært god nok for «kystfolket» og 🙂 Om ikke annet som en god nødløsning 🙂

  2. Nammenam. 😀 Det er viktig å få i seg fisk. Nå er jeg fra barnsben bortskjemt med god fisk, så det er ikke ofte jeg benytter meg av frysedisken. Men bevares, det er mye godt i den og. Som barn var jeg på besøk rundt Mjøsa og gikk i kiosken og ville ha tørrfisk. Tanten min syntes ikke det var det minste rart av damen i kiosken sendte meg i dyrebutikken. I nordnorge var det helt normalt å kjøpe tørrfisk som godteri.
    Spis fesk, så hoilder du dæ fresk. 😀
    Ønsker deg og småtasser en fin uke. 😉

Legg igjen en kommentar

