Siden sist….

Nå har vi bodd i huset i litt over en måned, og etter at julen ble kastet ut har vi nå begynt å komme oss litt mer i orden. Skjønt, under etasjen er ett salig lite kaos, men det er orden i kaoset om ikke annet. Rommene til jentene begynner å komme i orden og nå som Thea har skjønt at vi faktisk skal bo på her, og dermed funnet litt mer roen, er det på tide å få henne til å sove på eget rom. Frem til nå har vi alle sovet i samme seng, og selv om den er stor, så begynner det å blir litt trangt. Bare bittelitt altså… Hehe…. Forresten, med tanke på elgen som stod og spiste i hagen i dag, så kan de kanskje vente med å flytte ned på rommene sine til gardiner er på plass.

Her er'n ;-)

Her er’n 😉

Det kom to til litt senere. Mulig den ene av de var denne her, men uansett. Fint med husdyr. Eller hest som Thea kalte det. Skjønner at det er vanskelig å se forskjelle på elg og hest når man bare er to år altså.

Ellers er livet generelt ganske fint. Snøen har endelig kommet, noe som forsåvidt skapte litt trøbbel for meg forrige dagen. Jeg syns ikke det er noe stress å kjøre på snø til vanlig, men tidligere i uken ble jeg litt svett på ryggen.
Hadde levert Thea i barnehagen og bestemte meg for å kjøre brattbakken hjem igjen. Og når jeg sier brattbakken, så er det akkurat det dene er. Den har 15% helling, og eget skilt med advarsel. Greit snøføre, så det skulle ikke være noe problem. Jeg kom nesten helt opp, men da hadde jeg ikke mer fart igjen. La meg legge til at det er umulig å få god fart opp bakken da noen luringer har fått kommunen til å lage en kurve nederst, nettopp for å hindre fart. Oh well…… Jeg kom som sagt nesten helt opp, før jeg stoppet. Tenkte at det ikke var noe stress og at jeg bare fikk rygge ned igjen. Satte bilen i gir og hva skjer da? Jo, jeg begynner jo selvfølgelig å skli bakover. Ikke helt unormalt alt tatt i betraktning, men det er som sagt bratt og lanngt ned. Sekunder føltes som måneder og jeg hadde null kontroll. Heldigvis gikk det sakte, så jeg tenkte at dersom jeg går i grøfta så går det bra med Kaja og meg om ikke annet. Bil er bare bil, selv om jeg ble litt ekstra svett av å tenkte på pengene til egenandelen. Hehe…. Oppi alt klarte jeg å beholde roen og lot bilen gjøre jobben mens jeg bare rettet opp litt her og der. Midt oppi alt klarte jeg å tenke at  dersom jeg fikk snudd bilen mens jeg skled, så kunne jeg jo bare kjøre ned igjen. Og det klarte jeg. Kom meg til bunn av bakken rett vei og kunne pustet lettet ut uten skader på hverken bil eller pasasjer. Krysser fingrene for at jeg slipper å gjøre det der en gang til. Flaks har man bare en gang tror jeg.

Ellers er det lite å melde. Mannen jobber i Oslo i uken og er hjemme bare i helgene. Litt ensomt og kjedelig, men vi får da dagene til å gå likevel. Fortsatt litt utpakking å gjøre her og Thea er jo i barnehagen. Håper nå uansett et mannen får seg jobb her snart. Fint for ungene å se pappaen litt oftere og.

Med bilder fra kjøkkenet mitt ønsker jeg dere alle en strålende ny uke.
page

6 thoughts on “Siden sist….

  1. Får håpe han får arbeid i nærheten, det sliter litt å skulle se hverandre lite.
    Thea kaller i alle fall elgen hest. Minstebarnet hadde tre kategorier dyr: Pus, pippipp og hund, så alt som ikke var pus eller pipp var hund 🙂
    Klem 🙂

    • Han søker og søker, så det løser seg nok etterhvert. Imens får vi gjøre det beste ut av det.
      Thea har lenge hatt vov-vov og pippip som eneste dyr. Så kom det en *maui* (katt) snikende inn. Nå derimot er både pus, hest, geit og kanin endel av vokabularet 🙂
      Klem

  2. Tilbaketråkk: Siden sist…. | Blopp.no
  3. Den bilturen hørtes ikke særlig behagelig ut… Skummelt og man kan være glad for at det ikke kommer andre biler i veien. Godt at det bra da 🙂
    Bra at dere begynner å fæle dere hjemme i nyhuset! Jeg synes hesten var riktig så staselig 😉

    • Jeg kan love deg at det var litt skummelt. Men som sagt, mest bekymret for egenandelen på forsikringen. Hehe…. Nå slapp vi jo heldigvis det da 🙂

      Venter bare på rådyrene nå 🙂

Legg igjen en kommentar

