Vil ha, vil ha, vil ha!

Mamma, jeg vil ha den, den, den og den!!

Med egne barn, nevøer og venner med barn hender det av og til at det er gaver som skal kjøpes. Det er bursdager, jul, og «hadde bare så lyst»gaver. Som foreldre vet man jo hvor håpløst det er å ha med seg barn inn i en lekebutikk. Det er faktisk like håpløst som å sende meg inn i en godtebutikk.
Vi har erfart hvordan det er å ha med Thea. Det har selvfølgelig gått bra de fleste gangene, men vi har også opplevd å måtte tvinge henne til å slippe dukkevognen hun forelsket seg i og bære henne hylende ut. Lite visst hun at den allerede var kjøpt inn til bursdagen av snille besteforeldre, men det gjorde det iallefall lettere for oss å håndtere situasjonen.

Jeg tror ikke jeg er alene om å finne løsninger som gjør hverdagen lettere å håndtere. De færreste av oss syns vel det er morsomt når ungen(e) slår seg fullstendig vrang på butikken.
Derfor er jeg sjeleglad for at det er enkelte ting som er enkle å handle over nett. Til tross for at jeg liker å se ting fysisk før jeg kjøper det, så er det altså en velsignelse med enkelte nettbutikker. Som feks lekmer.no

Leketøy på nettet

I 2011 gikk jeg jo gravid med Thea. Sverget tidlig på at jeg skulle gjøre meg ferdig med julegaver osv i god tid, sånn at jeg skulle slippe å vagge rundt på fulle kjøpesenter, evnt trille rundt  med liten, ny baby i julehysteriet. Den gang ei. Jeg hadde ikke handlet noe før jeg fødte, så løsningen ble nettbutikkene.
Ett av valgene falt på nettbutikken som nevnt over. De har jo «alt» av barneleker å by på. Iallefall det mest vanlige og litt til. Og ikke minst så har jeg inntrykk av at de ofte har rabatt på varene sine. Leker i seg selv er jo svindyrt, så akkurat det gjør jo ikke noe. Nå har jeg selvfølgelig ikke sjekket alle varene deres, men det jeg har sett på backer iallefall opp den påstanden.
Jeg må forresten legge til at jeg bestilte mine varer derfra sent oppunder jul, men de klarte fint å levere det i tide til at pakken kunne havne under juletreet. Det er ikke verst, for jeg var garantert ikke eneste som handlet der.
Jeg trodde forøvrig at de bare hadde leker, men så feil kan man ta. Ser jo at de har masse annet også. Og siden Thea elsker Minnie Mus over alt i verden (akkurat nå), så må jeg nok innom og se om jeg kan finne noe til henne. Denne for eksempel 😉
Ett stort pluss med siden er at den er lett å navigere på. Du kan sortere etter merker, pris, alder og kategori. Eller du kan bare søke etter det du vil ha, dersom du vet hva du leter etter.

Med bakgrunn i personlig erfaring anbefaler jeg dette nettstedet hvis du skal handle leker. Skal sies at jeg ikke har testet noen annet til dette formålet, men står likefullt for anbefalingen!!

3 thoughts on “Vil ha, vil ha, vil ha!

  1. Å handle på nett er kjempesmart og lettvint! Nå har ikke jeg handlet så mye leker, men når det gjelder bøker er gjerne utvalget litt større også. Handlet forresten en del kalendergaver til sønnen på vitenwahl.no – så enkelt! 🙂

Legg igjen en kommentar

