Osloanorakken.

«Alle» snakker om Osloanorakken, så da tenkte jeg at jeg også måtte strikke den. Den er jo kjempefin og nå som vi går mot mildere dager, er det jo greit å ha bare en ullgenser på ute.
Bestemte meg for at både Thea og Kaja skal få. Pickles har bare den minste størrelsen liggende gratis på nett, så i påvente av oppskrift på større str. fant jeg ut at jeg kunne teststrikke den minste. Den passer jo uansett på Kaja resten av vinteren.

IMG_4612

Begynnelsen

IMG_4621

Ermestrikking er noe herk, men det må til.

IMG_4624

Ser ut som en genser.

IMG_4639

Ferdig.

Dette er altså i størrelse 6-12 måneder. Den er strikket i Østlandsgarn fra Nille og ble ferdig på under en uke. Garnvalget er så enkelt at jeg ikke ville bruke mye penger på dyrt garn, hvis jeg ikke likte å strikke genseren. Nå er allerede Fabel-garnet fra Drops kjøpt inn til neste versjon, så mye tyder på at jeg syns det var en ok genser å strikke.

Jeg har forøvrig aldri prøvd meg på raglanfelling før, men det gikk jo helt ypperlig. Tror det er noen småfeil der, men det lærer jeg av til neste gang 🙂

IMG_4646

Vakreste i ny genser ❤

10 thoughts on “Osloanorakken.

  1. Tilbaketråkk: Osloanorakken. | Blopp.no
  2. Kjempefin! Jeg har så lyst å prøve meg på denne – må bare finne noen som vil bruke den først 🙂
    Artig å høre fra deg igjen forresten 😀

Legg igjen en kommentar

