På tide med oppussing.

Med våren kommer tiden for oppussing, men siden vi har helt nytt hus så er det vel ikke der behovet ligger. Riktignok så er det vel et uteområde som bør fikses på, men det kan vel ikke kalles oppussing.
Fantasien kommer litt til kort når jeg ser på grushaugen vi har rundt huset, men det er heldigvis hagemesse på Lillestrøm til helgen, så tror vi reiser dit for litt inspirasjon.

Det som derimot trenger litt nye takter er bloggen. Det har vært stille fra meg en god stund nå, men denne uken har jeg begynt å jobbe igjen og med det så begynner hodet å sakte, men sikkert å falle på plass. Kjenner inspirasjonen komme litt etter litt. Da tenker jeg det er greit å endre utseende på bloggen litt også. Hva det blir til det vet jeg ikke, men jeg skal se hva jeg finner av fine maler. Litt farge er kanskje ikke å forakte. Spørsmålet blir jo egentlig om designet skal gjenspeile en alt mulig blogg, eller om den skal ha hovedvekt på det litt mer seriøse. Tenke, tenke, men er ganske sikker på at det blir ett design hvor jeg kan legge ut både unger, strikking, hobbyer og meninger, uten at meningene blir tatt useriøst fordi fargene er mer i retning cupcakes. Hvis dere skjønner hva jeg mener.

Som sagt har jegbegynt å jobbe igjen denne uken. Med reisevei på 1 time og 40 minutter hver veg, blir det en lang dag. Men sånn er det når man velger å flytte lenger unna jobb. Vi får nå se hva det blir til etterhvert. Det er iallefall godt at toget har internett og strømuttak, sånn at det er mulig å jobbe litt mens man sitter der.
Jentene er trygt plassert i henholdvis barnehage og hos bestefar/tante. Kaja har fått barnehageplass fra høsten av, men enn så lenge deler bestefar og tante på jobben. Det blir vel sånn til etter påske, så er det dagmamma ett par måneder før jeg tar sommerferie. Pappaen jobber, men vi har iallefall klart å få det til så jeg leverer og han henter. Det er en kabal som skal gå opp, men det går seg til med litt smidighet fra alle kanter. Litt lettere blir det uansett når begge to skal leveres i samme barnehage til høsten. Da kan vi reise av gårde litt senere og dermed få bittelitt mer tid sammen. Det blir bra.

I går ble det forøvrig en ekstra lang dag på meg, siden jeg har latt meg «lure» inn i styret til det lokale arbeiderlaget. Rett fra jobb og lang togtur, til møte i noen timer. Det litt morsomme er jo at det er akkurat de samme folka som sitter i det styret i dag, som det var for 15 år siden da jeg satt der sist. Hehe… Litt tragisk på en måte, men sånn er det ofte i organisasjonslivet. Godt jeg kan komme og trekke ned gjennomsnittsalderen bittelitt om ikke annet.
Uansett så er det godt å få engasjere seg litt igjen. Lange dager til tross.

Ha en strålende dag, godtfolk. Vi blogges!

5 thoughts on “På tide med oppussing.

  1. Det var lang reisetid! Men det er jo greit om en kan jobbe litt på veien.
    Vil gjerne høre mer fra deg – uansett hvilke farger det blir 😉

Legg igjen en kommentar

