Nostradamus testamente!

Jeg pendler jo til og fra jobb med tog, og som det moderne mennesket jeg er har jeg jo appen til NSB og dermed elektronisk billett. Som det moderne mennesket jeg fortsatt er, har jeg jo også lastet ned underholdningsappen til NSB. Der får man blant annet gratis lydbøker, noen podcaster og litt musikk.

Siden jeg nå tilbringer noen timer i uken på dette toget, tenkte jeg at det var greit å laste ned lydboken. Jeg er glad i bøker, men det er tungt å ha i vesken hele tiden. Jeg har tross alt pc også. I tillegg kan jeg jo jobbe samtidig som jeg hører på boken. Vinn-vinn situasjon.
Uansett, boken jeg har lastet ned er Nostradamus’ testamente av Tom Egeland.

lydbokDet er garantert ikke noe galt med boken. Handlingen tror jeg er ganske så interessant, men som det tradisjonelle mennesket jeg er, så liker jeg nok best å ha boken fysisk i hendene. Jeg har sjelden konsentrasjonsproblemer, men lydbok? Nei, det fungerer ikke for meg. Jeg har begynt på nytt 4 ganger og jeg ramler like fort ut igjen. Kommer til kapittel 12 ( i lydbokformat) og har ikke fått med meg en eneste bitteliten ting.

Jeg tror nok jeg må kjøpe meg boken i stedet for. Det bygger jo mer i biblioteket mitt også 😉

Er du glad i lydbøker?

7 thoughts on “Nostradamus testamente!

  1. Tidligere i dag måtte jeg lære en student som var i praksis hos meg i fjor hvordan man beveger bena for å flytte kroppen mellom A og B. Dette fordi vedkommende hadde feil på mobiltelefonen og ikke hadde råd til ordinær billett på bussen. Begynner derfor å forstå at vi eldre damer ikke helt har samme forhold til moderne teknologi som den yngre garde. Bortsett fra det med lydbøker, som jeg etterhvert har skjønt kan lastes over på en Mp3-spiller for bruk på lengre turer på motorsykkelen, eller i blikkboks på fire hjul gjennom Mor Norge. Fremdeles på tur mellom A og B, som i slike tilfelle gjerne ligger ti-talls mil fra hverandre. Da har man en sjanse til å få med seg innholdet. Noen ganger er turen for kort, eller det er mulig at lydboka var for lang, da har det skjedd at undertegnede har strukket turen laangt for å få med om det var hovmesterenen eller kjøkkenpiken som tok livet av naboen.
    Togturer er ellers utmerkede til meditasjon, for ikke si kontemplasjon over livets alle hånde tilskikkelser og fedrelandets mangfoldige natur med hull i. Gjerne kalt tuneller av folk som har greie på slikt.

  2. Mormor sier:

    Ikke noe lydbok, holder meg til «originalen» det vil si fysiske bøker.
    Ellers er Nostradamus testamente ganske underholdende, så det er sagt.
    Klem 🙂

Legg igjen en kommentar

