Ting skjer om dagen!

Det er ikke helt uvanlig at det er stille fra meg med jevne mellomrom.

Nå har det i motsetning til ellers skjedd litt.
Før det første har jeg tilbrakt en uke på Mallorca sammen med familien.

IMG_0970-1.JPG
9 stykker på tur kan jo bli i meste laget, men jeg tror vi koste oss alle sammen. Deilig temperatur, sol, god mat og hygge. Rett og slett fantastisk.

En febersyk Kaja da vi kom hjem gav en kort arbeidsuke, før jeg vendte nesen mot Russland for litt jobb der borte.

IMG_1073.JPG To dager med sightseeing i St.Petersburg for egen regning, før vi dro videre til Murmansk for å holde det årlige kurset for russiske tillitsvalgte innen Post og Telesektoren. Det er en utrolig givende prosess å få være med på. Ikke minst det å se utviklingen som skjer i arbeidet deres år for år.
For de som ikke vurderer Russland som reisemål bør tenke seg om en gang til. Anbefaler St. Petersburg på det sterkeste. En fantastisk by med vanvittig mye å se, nydelig mat og ditto drikke.

Men så til den store nyheten.
Jeg har fått meg ny jobb!! Det har ikke vært noen stor hemmelighet at jeg fra nyttår av er for gammel til å gjøre den jobben jeg i dag gjør. Så fra i vår har jeg egentlig søkt på alt jeg kan søke på innenfor interesse- og kompetansefelt. Men det å søke på jobb er en traurig prosess. Man dør litt innvendig for hvert avslag man får. Særlig der man ikke en gang blir kalt inn på intervju. Heldigvis hadde jeg god tid, og lot ikke negativiteten få feste seg, men jammen meg er det en pinefull prosess.

Men så begynte IKEA å lyse ut stillinger på varehuset som bygges rett borti veien for der vi bor. Søkte på stillingen som Goods floor manager, da jeg har erfaring fra området, men dog uten helt troen på at de ville slippe meg inn der. Hvilket jeg hadde rett i. Derimot ringte de meg og spurte om jeg ville komme på intervju til en annen stilling, noe jeg selvfølgelig takket ja til.
Tror aldri jeg har forberedt meg så godt til ett intervju før. Leste meg opp på både selskapet, og selve jobben. Møtte på intervjuet med sommerfugler i magen. Med tanke på at jeg ikke hadde søkt på stillingen lå det en viss prestasjonsangst over meg, siden jeg følte litt på at jeg måtte bevise at de hadde rett. Jenteting, hehe.
Intervjuet gikk faktisk veldig bra. En utrolig fin samtale med han som blir varehussjef, og dermed sjefen min. Gikk derifra med en god følelse, men samtidig tanken om at jeg burde gjort sånn og sånn.
En uke eller så etterpå fikk jeg derimot forespørsel om å komme på 2. gangsintervju. Noe hadde jeg dermed lyktes med.
Svarte på personlighetstesten de sendte meg, møtte opp på Slependen som avtalt. Intervjuet foregikk på samme fine måte, men denne gangen var også HR-generalisten med. Fikk forelagt testen jeg hadde svart på, og den stemte skremmende godt. Uansett så forlot jeg intervjuet med en god følelse, men fortsatt med tanken om at jeg kunne gjort noe bedre. Jenteting igjen, hehe.

De to neste dagene fikk jeg ikke gjort noe. Ufokusert og jævlig. De hadde gitt beskjed om at avgjørelsen skulle tas raskt, og at jeg kunne vente svar i løpet av få dager. Aldri har vel dagene vært så lange.
Også dumpet det en mail inn i mailboksen. Fra IKEA. Og jeg tenkte, på jentevis, at de kunne jo faan meg manne seg opp til å ta avslaget etter 2. gangstunden pr telefon. Åpnet mailen med øynene delvis lukket og der lå tilbudet om jobb.

(…) tilbyr deg stillingen som staff planner (…)

For en følelse. Så utrolig deilig å vite at jeg har en jobb å gå til. At det er en stilling jeg faktisk vil ha. Og ikke minst, jeg har kjempet meg til en jobb jeg ikke søkte på, men som de mente jeg ville passe til.

3. november starter ett nytt kapittel i livet mitt. Spennende jobb, kort reiseveg og ikke minst mer tid sammen med familien. Som jeg gleder meg 😄

4 thoughts on “Ting skjer om dagen!

  1. Jeg vet ikke helt hvorfor du er for gammel til jobben du har nå, men kanskje jeg ikke helt vet hva du jobber med !?
    Gratulerer så masse med ny jobb! Tenker det blir godt å slippe pendlingen? 🙂
    Jobbsøkeprosessen er en slitsom affære ja. Flere grunner til å være glad når man først får jobb da 😉

    • Hehe…. Ganske enkelt sånn at jeg jobber med ungdomsarbeid i fagforeningen min. Der er man ung til man blir 35 (vi har «gamle»ansatte i Posten). Så når man blir 35, som jeg blir til jul, går jeg automatisk ut. Noe jeg syns er helt greit. Visste det jo da jeg begynte 😊

  2. Mormor sier:

    Til lykke 🙂 Nå ble jeg glad : på dine vegne. Men har man kompetanse som passer så har man 🙂
    Klem 🙂

Legg igjen en kommentar

