Hjemmeferie og Eventyrskogen. 

Registrerer at det er endel mennesker som synes det er flaut å ha hjemmeferie. Iallefall flaut å innrømme at de «bare» skal være hjemme eller «bare» være på hytta. Merker meg også de som kommenterer nedlatende om de som ikke tar med familie på fantastiske opplevelser rundt om i verden. 

Helt ærlig så vet jeg ikke hva som er værst. At du syns det er flaut å være hjemme eller at du er så sneversynt at du tror de beste feriene utelukkende kommer med fornøyelsesparker og eksotiske reisemål.  Personlig så syns jeg det er helt greit å være hjemme. Visst elsker jeg å reise og oppleve nye ting, men altså ferien blir ikke dårligere selv om vi blir hjemme. 

I år har vi mer enn nok å drive med ute. Plen som skal såes, beleggningsstein som skal på plass osv. Det er hverken tid eller økonomisk rom for å gjøre så mye annet. 

Derfor har jeg ungene begynt å utforske nærområdet, mens samboeren sliter seg ut med hjemmearbeid. Først var vi en tur på hytta til mamma og pappa noen dager. Til tross for varierende vær, var det helt supert. I dag tok vi turen til Eventyrskogen i Åsmarka. 

   
    
    
 Eventyrskogen hører til Stubberud gård og er ett flott sted for barn. Her er det bare fantasien som setter grenser for hva som finnes der inne. Ungene syns det var helt fantastisk, (selv da geitene fulgte etter oss). 

Anbefaler alle som er i nærområdet å ta seg en tur oppom. Supert for de minste og ikke minst ett lavterskeltilbud, siden det er helt gratis å vandre rundt der. 

Tommelen opp for hjemmeferie sier nå jeg. 

3 thoughts on “Hjemmeferie og Eventyrskogen. 

  1. Mormor sier:

    Jeg tror barn skal være ganske så store før man skal dra dem rundt i verden. Om de skal huske noe som helst annet enn travelt og kvalm.
    Nå var jeg kanskje bombastisk, men mange barn husker bare ferien fordi de figurer på feriebilder.
    Dessuten er det mye fint og mye moro her i Norge også.
    God ferie 🙂 Og en klem 🙂

    • Absolutt mye moro å finne på her hjemme også ja.
      Tror nok ungene husker mye om de reiser på tur, men når de er små får de like mye ut av å gjøre ting her.
      Klem til deg.

Legg igjen en kommentar

